Wednesday 9 December 2009

RENUNGI, FAHAMI & HAYATI MAKSUD AYAT AL - QURAN INI

KEHIDUPAN DUNIA, ALLAH MENGANGKAT DARJAT EMAS.


Dihiaskan kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu iaitu wanita-wanita dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan haiwan-haiwan ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), di sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).

(Ali Imran: ayat 14)
Dan ingatlah orang yang menyimpan emas dan perak serta tidak membelanjakannya pada jalan Allah, maka khabarkanlah kepada mereka dengan balasan azab yang seksa yang tidak terperi sakitnya.
(al - Taubah : ayat 34)
So.... rerakan sekalian, renungilah maksud ayat al -Quran berhubung kekayaan sebenar di dalam Islam adalah emas dan perak. Itulah harta kekayaanan sebenar mu. Bukan duit kertas yang bertimbun yang mencecah jutaan dan bilion, kerana duit kertas adalah idea yahudi yang ingin menghancurkan sistem ekonomi umat Islam. Kenape ?? saya akan ceritakan di posting lain pada mase akan datang, kerana duit kertas akan menjadi punca umat Islam miskin, derita,ditindas, tidak dapat sempurnakan rukun Islam yang ketiga iaitu zakat dan rukun Islam yang kelima iaitu Haji.
Bertindaklah dengan memulakan pembelian 1 dinar emas sebagai permulaan. Anda akan merasa ajaibnya emas bila anda memiliki bila diletakkan atau digengan di tangan. Kerana Allah SWT mengangkat darjat yang amat tinggi logam yang bernama EMAS di dalam firman - firman Allah. Mengapa kita mengaku sebagai orang Islam tidak percaye kepada ayat - ayat Allah ?...
Ya...kerana kita telah didik sejak kecil lagi bahawa duit kertas adalah harta yang berharga. Otak kita telah disumbat bahawa wang kertas adalah harta kekayaan yang bernilai, tetapi sekarang, tidak kerana anda telah mampu mengubah fikiran anda bahawa kekayaan sebenar adalah EMAS.

KEHIDUPAN DI SYURGA, ALLAH MENGANGKAT DARJAT EMAS.

Wahai hamba-hamba-Ku, tiada kebimbangan terhadapmu pada hari ini dan tidak pula kamu bersedih hati.
(Yaitu) orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat Kami dan adalah mereka dahulu orang-orang yang berserah diri.
Masuklah kamu ke dalam surga, kamu dan isteri-isteri kamu digembirakan."Diedarkan kepada mereka piring-piring dari emas, dan piala-piala dan didalam surga itu terdapat segala apa yang diingini oleh hati dan sedap(dipandang) mata dan kamu kekal di dalamnya.
Dan itulah syurga yang diwariskan kepada kamu disebabkan amal-amal yang dahulu kamu kerjakan.Di dalam syurga itu ada buah-buahan yang banyak untukmu yang sebahagiannya kamu makan."
(Az-Zukhruf : ayat 68 - 73)
Dalam Syurga Allah TAK sebutkan LANGSUNG AYAT BERKENAAN DUIT KERTAS !!!. .
Bertindaklah supaya kita dapat berlindung dari kezaliman orang Yahudi ke atas diri kita, keluarga, sahabat handai serta masyarakat Islam tentang kepentingan EMAS bermula dari sekarang, sebelum terlambat. 1 dinar sebagai permulaan sunnah nabi SAW.
Usahlah kita fikir mahal atau tidak, kerana kita tidak rugi. Kerana orang yang rugi adalah orang yang masih belum memiliki emas sebagai senjata untuk umat Islam.

No comments:

Post a Comment