Monday 18 April 2011

HARI INI KIJANG EMAS PECAH REKOD !!!!!




Salam sejahtera buat sahabat yang dikasihi sekalian....semoga kalian berada dalam keadaan sihat walfiat hendaknya bersama famili...

Harga emas telah melonjak ke paras tertinggi masa kini.. bukan emas sahaja... silver pun meletop... anyway tahniah atas kesedaran sahabat2 untuk membeli emas dan silver sebagai simpanan aset anda...

Hari ni nak share sikit tentang kijang emas(KE).....Teruja aku tgk bila kijang emas hari ini telah melompat lebih tinggi... Berikut aku nak share kan rega kijang emas yang aku beli tahun lepas dan berapa kenaikan pada hari ini.

Kijang Emas 1 OZ

Aku beli dari cikgu azrul(cikgu asar/ Aura Aurum nama fames dlm FaceBook) pada tarikh 27hb Januari 2010 sekeping je.... Mase tu aku beli rega dia RM 3,980.00. Hari ini rega kijang di web site Bank Negara Malaysia (BNM) adalah RM 4,802.00. Maannnggg aiii... kenaikan sebanyak RM 822.00 atau peratus kenaikan 20.65% dlm mase 1 tahun 3 bulan.



Kijang Emas 1/2 OZ

KE 1/2 oz ni aku beli pada tarikh 30hb Disember 2009 berharga RM 1,991.00. Aku sendiri beli kat maybank seremban sekeping je juga.... tgk kat web site BNM hari ini rega dah jadi RM 2,446.00. Kenaikan sebanyak RM 455.00 atau 22.85 % dalam mase 1 tahun 4 bulan.

Kijang Emas 1/4 OZ

Hah... KE 1/4 oz ni lain sikit... sbb aku beli sebanyak 10 kpg... gomar bonar aku beli yang kecik2... nampak bayak sikit ...hehehehe... ok ..kijang emas 1/4 oz ni aku beli jugak kat maybank seremban pada 25hb Mac 2010. Mase tu aku beli rega RM 995.00 sekeping... so kalo 10 keping jumlah dia aku beli RM 9,950.00.

Hari ini tgk kat web site BNM, rega kijang emas 1/4 oz dah jadi RM 1,246.00. iaitu kenaikan sebanyak RM 251.00 sekeping... kalo 10 keping dah naik sebanyak RM 2,510.00. gilossss..... simpan ASB setahun RM 10 ribu pun tak dapek dividen dia ribu2.... perggghhh..kenaikan dia dari segi peratus 25.22% dalam tempoh 1 tahun 1 bulan...

Kesimpulan

Kalo tgk ni mcm dah untung ....kalo aku jual memang untung lah( untung wang kertas)...tapi....nak beli balik memang tak dapatlah rega murah dr tahun lepas... jadi baik aku simpan je.. kalo nak pakai cash.. pajak lah kijang ni kat ar-rahnu bank rakyat atau agro bank.....

bukan niat aku nak berlagak... just nak kongsi ilmu..bahawa dengan anda menyimpan emas / silver....telah menunjukkan bahawa nilai duit kertas kita saban tahun makin susut.... itu aje... kenapa ASB...tabung Haji... saham bank rakyat.... tak nak bg dividen tinggi2...????

hehehe... aku dah tau... sbb depa tak nak bg dividen tinggi2... sbb BNM akan cetak duit banyak2...bila duit banyak2 cetak... nilai dia jatuh... tapi kita sanggup simpan lama bertahun2 dlm institusi kewangan terbabit... padahal kalo tgk nilai duit kita telah susut sebanyak 20 - 25 % setahun untuk beli emas..... makna nya.. penat lelah kita bekerja simpan kat bank telah dirompak dimamah inflasi..... itulah bahana penciptaan wang kertas (fitnah akhir zaman kewujudan wang kertas).....

Justeru itu... kepada yg maseh belom membeli dan menyimpan emas/ silver.. belilah sekarang... kerana....

HARGA HARI INI MURAH BERBANDING HARGA TAHUN DEPAN... TAK PERCAYA ??? TGK LAH NANTI...

Semoga beroleh ilmu bermanfaat..........

8 comments:

  1. tahniah jang, den boli 3 keping 1oz masa harga RM3884/oz, simpan sampai skrg

    ReplyDelete
  2. fuii.. yo.... aliff skrg kalo 3 pg 1 oz tu dah berapa tu..banayak naik tuuu...taun dopan simpan mau rega dia cecah 6k nanti.... :-) tahniah alif.. ade simpan kijang jugak...

    ReplyDelete
  3. ilmu yg sangat bermanafaat...tq jang,den pon nak poie boli omeh skarang!!

    ReplyDelete
  4. klu tak kenal wan..mmg sampai harini takdo kijang hehe..tp 2 la rezeki nk dapat 1oz 2 blom masanya lagi hehe..tq wan :)

    ReplyDelete
  5. kalo sape2 nak kijang omeh lg boleh tepon den hehe Cikgu ASAR/Aura Aurum

    ReplyDelete
  6. tahniah jang..semoga pendedahan sebegini dapat juga org ramai tahu pentingnya simpanan emas ni..jang,di jangka hujung bulan 4 ni ada org nak jual kijang emas 1/2 dan 1/4 oz dgn harga titik tgh..xboleh janji bila tarikhnya..jika jang berminat hantar jer meseg di no tel shaz 0134161125

    ReplyDelete
  7. terima kaseh kawan2... yang sudi bg komen... alif, fahmi, kamal, cikgu azrul dan shaz...

    insyaallah shaz...kalo ade nanti roger ya..

    cikgu azrul : sesiapa nak kijang jugak bolih hubungi cikgu azrul..cikgu tgh ade stok tu..

    fahmi : takpa mi.. 1 oz tu bila ade duit nanti bolih tangkap seekor nanti...

    kamal : hah kamal.. jgn lambat boli omeh ya.. beli omeh tak rugi...

    ReplyDelete
  8. Excuse me, can I ask a question? Kalau beli Kijang Emas 1/4 Oz tu bnyak berbanding beli satu 1 Oz, ader beza ker keuntungan nyer although nilai beliannya sama? Thanks!!

    ReplyDelete