Thursday, 23 December 2010

KISAH AKU & 1 GRAM POH KONG......

Salam sahabat2 sekalian...... harap sihat hendaknya......tentu sonyum lebar tgk ASB umukan dividen 8.75% pada tahun ber akhir 2010. tapi........nantilah...nak tunjuk kenaikan emas berapa %....

Ari ni aku nak stori sikit pasal 1 gram Poh Kong... Hehehehe....kenapa ek..??? pastu ade member menyampuk pulak....
Woiiiii bhai.......ko ni tokei poh kong ke .....????? Hehehehe......


Cam nia.......ini aku punya stail lah.....nak beli emas sebagai simpanan mase depan....rega dah makin naik... Kalo Kijang Emas awal tahun aku beli ¼ oz tu baru je RM 995.00, sekarang ni dah jadi RM 1,200.00. ( kenaikan 20.60% dalam setahun). Pastu nak beli lagi emas mcm dah tak mampu je....maklumlah.......aku ni keja gembala kambing.....bukan keja lawyer......

Pastu nak2.... duit yang ada nak beli makan minum lagi, sekolah anak lagi, nak isi minyak keta lagilah.....mmmmmmmm........macam2 lah......Disebabkan duit yang ada makin tiada nilai dari setahun ke setahun......( hehehe .. ..bukan barang naik.....Tapi duit kita dah takde nilai…mcm Negara Zimbawe lah 100 bilion dolar boleh beli 3 biji telur ayam kampong @ Negara Indonesia 1 juta rupiah bolih beli pensel 2B).

Jadi......pendapatan kita yang dibayar pakai $$$$ fiat money kalo simpan kat bank atau institusi kewangan makin lama makin takda nilai......(sebab duit kertas).....kalo bg dividen pun sikit sgt......dulu ade duit 1 sen.....skrg dah takde dah....sbb takda nilai.....dulu seposen bolih mkn minum lagi..... Sekarang seposen bolih beli gula budak2...... Cam tu lah kisah penciptaan wang kertas utk menjadikan kita hamba moden............

Jadi...... Aku nak lock duit gaji aku 10% dari dimamah inflasi.......aku pun beli lah 1 gram Poh Kong.....sebab kodai tu dokat ngan rumah aku..... Pastu aku beli dan simpan nilai duit gaji yang reserve utk simpan dlm bank kepada 1 gram Poh Kong.......janji emas....... Bak kato orang......kito ni jangan ikut orang yang kaye2.......tengok kemampuan diri kita.......biarlah 1g sebulan pun takpa......yang penting slow2.....dan pelan2 kayuh.......Sok2 banyak lah.....


Memang lah nilai sekeping 1 gram mahal lebih mahal dr ¼ oz Kijang Emas.....tapi kalo korang sanggup dan ade duit RM 1,200.00 bolih lah beli terus berbanding mcm aku RM 181.00....kijang yang aku ni dah ade cukup lah kot....Beli 1 gram sebulan pun dah memadai dari tiada langsung.....dan yang penting.....gaji bulanan aku 10% dah simpan dalam bentuk emas......jadilah..........


Ari tu bulan 26/4/2010 beli 1 g Poh Kong RM 156.00. Hari ini dapat gaji 23/12/2010 beli 1 g Poh Kong dah rega RM 181.00. Kenaikan RM 25.00 @ 16.55% dalam mase 8 bulan...hehehe kalah ASB 8.75%. agak2 rega 1 g Poh Kong RM 181.00 ari ni, hujung tahun depan berapa ekkk????......






Semoga mendapat ilmu bermanfaat.............

5 comments:

  1. tahniah..makin xsbr nak start keje n kumpul emas..duet nak g haji pn nk smpn guna emas..

    ReplyDelete
  2. terima kasih ms teddy...semoga ilmu ini dapat diaplikasi utk membina kesedaran menyimpan emas... hah bila dah kerja nanti jgn lupa tukar 10% fiat money kpd emas...pelan2 kayuh...sok2 banyak lah nanti...

    ReplyDelete
  3. Salam...
    Istilah simpan duit perlu ditukar kepada "simpan emas"minimumkan simpanan wang...maksimumkan simpanan emas...beli ckit2 pun x per...dpd x der langsung...

    ReplyDelete
  4. salam
    cop2 nak tanya next klu nak jual kena jual kat pohkong gak ke?

    ReplyDelete
  5. QUANTUM BINARY SIGNALS

    Get professional trading signals delivered to your mobile phone every day.

    Start following our signals NOW & make up to 270% per day.

    ReplyDelete