Monday 20 February 2012

SEJARAH TENTANG EMAS......TIDAK PERNAH MENIPU !!!!!

Ya....memiliki emas dan perak sebagai aset sebenar harta adalah langkah terbaik bagi menjamin kehidupan masa kini dan akan datang (untuk diwariskan kepada anak cucu).

Selain dapat menunaikan zakat (sekiranya melebihi nisab), memiliki emas dan perak akan dapat menjaga nilai harta berbanding wang kertas yang hanya merupakan INSTRUMEN untuk memanipulasi agenda politik, peperangan, minda dan sebagainya.

Jika kita ikuti kisah-kisah pelarian Vietnam, kita akan merasa terkejut disebabkan mereka lari keluar negara sehelai sepinggan, tetapi di dalam kocek mereka ada bekalan emas,

bukan Vietnamese Dong !!

Mereka tahu matawang mereka tidak laku !

Ditambah pula ketika perang, wang kertas dijadikan bahan propaganda. Mereka cetak agenda-agenda propoganda di atas wang dan ditaburkan beribu-ribu keping dari helikopter.

IANYA HANYA SEKEPING KERTAS !

Itulah dia istilah “helicopter drop”.



Agenda yang sama juga berlaku di Malaysia hari ini, bila pihak pemerintah memberi wang percuma berbillion-billion ringgit untuk memenangi pertandingan populariti. “Malang”nya kaedah hari ini lebih halus, tiada siapa yang terbunuh, tiada yang menderita. Malah kita bergembira dan menyanjung usaha itu. Ini menjadikan kita terus leka di hambakan oleh golongan elit.




Jangan melatah kalau ini berbau politik. Ini bukan maksud saya untuk membuat cerita politik...bukan....sekadar memberi contoh tentang realiti sekarang...buka minda dan fahami tentang sejarah dan fungsi EMAS.....

Tak percaya, cuba tanya pendatang Vietnam yang lari ke negara kita hari ini!!!

keratan akhbar Harian Metro 18 Februari 2012




SEPERTIMANA KATA SOSIALIS NEGARA VIETNAM :

"EMPAYAR BOLIH JATUH....MATAWANG BOLIH BERUBAH...TETAPI EMAS AKAN TERUS BERTAHAN...."

Kredit info : PETIBESI.NET

No comments:

Post a Comment